Ρεμπελίσκος

Αντισυστημικά τηλεοπτικά κανάλια

tell lie visionΤην περασμένη εβδομάδα συμπληρώθηκε ένας χρόνος από εκείνες τις ανεπανάληπτες χειροπέδες που φόρεσαν τα ΜΑΤ στην καγκελόπορτα του Ραδιομεγάρου, προτού κάνουν το ίδιο και στην ελεύθερη φωνή της ΕΡΤ. Από τότε, τα συστημικά κανάλια έχουν νιώσει στο πετσί τους την προσπάθεια του κοινού να ακούσει κάτι διαφορετικό από τον μνημονιακό τους λόγο. Η πτώση της θεαματικότητάς τους είναι προφανής, με την παράλληλη εκτίναξη μερικών από τα πιο μικρά, άσημα και λεγόμενα «αντισυστημικά» κανάλια της ελληνικής Digea τηλεόρασης.

Είναι κοινό μυστικό πως σήμερα, όχι μόνο μεγάλοι σε ηλικία που παραδοσιακά ήταν το ακροατήριο τέτοιων καναλιών και εκπομπών, αλλά και νεότεροι άνθρωποι εμπιστεύονται περισσότερο κανάλια όπως το Κόντρα Channel, το E TV, το Action 24, και μια σειρά άλλα πανελλαδικά και μη, ζητώντας εναλλακτική ενημέρωση. Πόσο εναλλακτικά είναι όμως αυτά τα κανάλια;

Για το ιδιοκτησιακό, αλλά και το περιεχόμενο του προγράμματος των Mega, Ant1, Alpha, Σκάι και Star Channel έχουν ειπωθεί όλα. Ή τέλος πάντων πολλά. Όσοι έχουν ακόμα απορίες για τον ρόλο αυτών των καναλιών, δεν έχουν παρά να ρίξουν μια ματιά για να μάθουν «Τίνος είναι το κανάλι ρε παιδιά».

Με τα άλλα τηλεοπτικά κανάλια όμως, τα «αντισυστημικά», τι γίνεται; Που ανήκουν; Ποιοί μιλάνε; Τι στάση κρατάνε απέναντι στο ευρύ κοινό που τα επιλέγει αηδιασμένο από την ωμή προπαγάνδα των παραδοσιακών τηλεοπτικών σταθμών;

Το Κανάλι Ε είναι αυτό που διαδέχτηκε την τηλεόραση του 902. Από την στιγμή της εμφάνισής του το εν λόγω κανάλι δεν έχει επίσημη ιδιοκτησία. Φέρεται να ανήκει στον Φίλιππο Βρυώνη, προσωπικό φίλο του Αντώνη Σαμαρά.

Αρχικά, από το χέρι πήρε το κανάλι ο Γιώργος Τράγκας, που μέσα και από τη συχνότητα του, έκανε το καθημερινό του πλυντήριο της Χρυσής Αυγής. Στο κανάλι βρέθηκαν και πολλά αστέρια του Extra 3, επίσης ιδιοκτησίας Βρυώνη, όπως ο πάλαι ποτέ μάνατζερ της Τζούλιας, Μένιος Φουρθιώτης και η «Τατιανικιά» Ντέσυ Κουμπελλογιάννη.

Έτσι, στην πορεία το κανάλι διαδέχτηκε το Star Channel στο lifestyle, με Λαμπίρη, Μελέτη, Πάτρα, Γερμανού, ζευγάρι Καραβάτου και όσους ακόμη μυρίστηκαν χρήμα. Πολύ χρήμα. Με πολύ κουτσομπολιό και κίτρινο τύπο. Χωρίς τον Μάκη.

Τον Μάκη βέβαια, τον Τριανταφυλλόπουλο, τον είχε ο Βρυώνης στο άλλο κανάλι που εμπλέκεται, το Ab Channel. Μέχρι πρότινος Zoom. Σήμερα είναι αυτό που φιλοξενεί τις εκπομπές του Τσουκαλά και της Θύρας 7.

Τις απορίες μου σχετικά με την επιλογή του ΚΚΕ να πουλήσει στα συγκεκριμένα συμφέροντα το μεγαλύτερο μέσο ενημέρωσης που έχει βρεθεί ποτέ στα χέρια της Αριστεράς, τις έχω εκφράσει παλιότερα.

Ένα άλλο κανάλι που έχει αποκτήσει ισχυρό ρεύμα το τελευταίο διάστημα είναι το Action 24. Τα κλειδιά του κρατάει ο εξ απορρήτων του Βαγγέλη Βενιζέλου, Διονύσης Παναγιωτάκης. Τις απορίες για το οικονομικό υπόβαθρο του εν λόγω καναλάρχη, έλυσε το δημοσίευμα του το HOT DOC  τον Ιούλιο του 2012, όταν είχε αποκαλύψει δύο χρυσοφόρες συμβάσεις ύψους 1,2 εκατομμυρίου ευρώ των εταιριών του κ. Παναγιωτάκη με τον ΟΠΑΠ, οι οποίες αφορούσαν τη μετάδοση 2.200 αγώνων ξένων ποδοσφαιρικών πρωταθλημάτων, όπως είναι το ελβετικό και το δανέζικο.

Action θαυμασμού το γεγονός πως οι συγκεκριμένες αποφάσεις είχαν ληφθεί μόλις λίγες ημέρες πριν ο κ. Βενιζέλος εγκαταλείψει το υπουργείο Οικονομικών για να αναλάβει την αρχηγία του ΠΑΣΟΚ. Θυμάστε πως το 2012 ο ΟΠΑΠ ήταν ακόμα δημόσιος, έτσι; Εγώ δεν το θυμόμουν.

Προηγουμένως η συχνότητα άνηκε πρώτα στον Κόκκαλη ως Magic TV, ενώ ακολούθως στον άρτι αποφυλακισθέντα,  Λαυρέντη Λαυρεντιάδη μαζί με τον καταζητούμενο Πέτρο Κυριακίδη.

Διευθυντής προγράμματος είναι ο Γιώργος Κουβαράς, που έχει περάσει από όλα τα χτυπημένα από οικονομικά σκάνδαλα, μέσα ενημέρωσης. Ελεύθερος Τύπος, Flash, Αθήνα 984 και City. Το άγγιγμα του Μίδα.

Στέγη εκεί έχουν βρει ο Γιώργος Γεωργίου μαζί με αρκετούς από τους χρυσοπληρωμένους αθλητικούς δημοσιογράφους της ΕΡΤ, ο Μαστοράκης με το ξαναζεσταμένο από τον Αθερίδη «Αργά», ακόμα δύο golden, ένα boy και ένα girl της ΕΡΤ, ο Γιάννης Πολίτης και η Πηνελόπη Γαβρά, ο επίσης τυχερός στις επαγγελματικές του επιλογές Σεραφείμ Κοτρώτσος και αρκετοί άλλοι.

Οι κακές γλώσσες λένε πως την μεγάλη πλειοψηφία των στελεχών του καναλιού ζεσταίνει ακόμα ο πράσινος ήλιος.

Για το ΑΡΤ του Καρατζαφέρη έχουν επίσης ειπωθεί πολλά. Το κανάλι πάνω στο οποίο έστησε την πολιτική καριέρα ο Άδωνης και όλο του το ΛΑΟΣ, εξασφάλισε άδεια πανελλαδικής εμβέλειας, την ώρα μάλιστα που διενεργείται έρευνα για υπεξαίρεση δημοσίου χρήματος.

Πρόκειται για την κρατική επιδότηση που είχε δοθεί στο Ίδρυμα «Ίων Δραγούμης», το επίσημο ιδεολογικό και θεωρητικό ίδρυμα του ΛΑΟΣ, και ελέγχεται προσωπικά από τον Γ. Καρατζαφέρη.

Να σημειωθεί ωστόσο πως η άδεια λειτουργίας του δεν προέβλεπε πανελλαδική εμβέλεια, μέχρι που κατάφερε από το παράθυρο να την αποκτήσει μέσω της συμμετοχής στην πλατφόρμα της Digea.

Τελευταίο, και μη εξαιρετέο, το Kontra Channel του Γιώργου Κουρή. Απαλλαγμένος από την υποχρέωση να καταβάλει τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους του Άλτερ, κατάφερε και έστησε ένα ακόμα κανάλι.

Μεταξύ άλλων, στην ενημέρωση του καναλιού διαπρέπουν πρόσωπα όπως ο συχνά κατηγορούμενος για εκβιασμό, Γιάννης Παπαγιάννης, ο διευθυντής ειδήσεων όταν έκλεισε η ΕΡΤ, Αιμίλιος Λιάτσος, και ο πρώην εκπρόσωπος τύπου της Ντόρας, Σωτήρης Ξενάκης. Ακόμη, τις εκπομπές τους παρουσιάζουν ο Κυριάκος Βελόπουλος και ο αδερφός του Άδωνη, Λεωνίδας, ο μπαμπάς του Θάνου και της ακροδεξιάς στην Ελλάδα, Κωνσταντίνος Πλεύρης, καθώς και ένας ουρανός με αστέρια.

Τελευταία αντίσταση του Κουρή στο σύστημα, το κόψιμο της εκπομπής της Fmvoice όταν στην πρώτη τους εκπομπή οι δημοσιογράφοι Μανεσιώτης-Ψωμιάδης επέλεξαν να αποκαλύψουν σκάνδαλο που αφορούσε την Εθνική Τράπεζα. Δεύτερη εκπομπή δεν έπαιξε.

Με Channel 9 (Κοντομηνάς), Μακεδονία (Κυριακού), Blue Sky, Attica και High TV και λοιπά κανάλια δεν θα ασχοληθώ. Αφενός το περιεχόμενό τους δεν έλκει τόσο το  τηλεοπτικό κοινό, και αφετέρου σε λίγο θα εκδώσω βιβλίο.

Βάλτε όλα τα παραπάνω δίπλα στα (ακόμη) κυρίαρχα πρωτοκλασάτα τηλεοπτικά κανάλια, και έχετε τον χάρτη της ελληνικής τηλεόρασης. «Αντισυστημικά» και συστημικά κανάλια, όλα στην υπηρεσία του συστήματος.

Δημοσιογράφοι και ιδιοκτήτες που εχθές βρίσκονταν στον πυρήνα των εξελίξεων που οδήγησαν στην καταστροφή που οδηγήθηκε η χώρα και η κοινωνία, σήμερα πρωταγωνιστούν κατά της πολιτικής που εφαρμόζεται, λειαίνοντας απλώς το έδαφος για τις εναλλακτικές του συστήματος που ανδρώθηκαν να υπηρετούν.

Με δεδομένο το γεγονός πως κανένας από τους παραπάνω τηλεοπτικούς σταθμούς δεν έχει εξασφαλίσει την άδεια εκπομπής τηλεοπτικού σήματος από κάποιον επίσημο (γιατί τους ανεπίσημους τους «κέρδισαν»)  διαγωνισμό, είναι αυτή η τηλεόραση και η ενημέρωση που σου αξίζει;

ΥΓ. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Nielse, που έχει αναλάβει να μελετά την ελληνική τηλεθέαση, το 2013 οι κατηγορίες όπως η τέχνη και ο πολιτισμός στην ιδιωτική τηλεόραση κατείχαν ένα κομμάτι από την πίτα της τάξεως από 0,1% έως μόλις 1,6%. Σε σχεδόν ανύπαρκτα επίπεδα κινήθηκε ο αθλητισμός από 0,1% έως 3,3%, ενώ τα παιδικά προγράμματα (με εξαίρεση βασικά το Star 17,7%) συναντώνται κατά 0,3% έως 3,5%.

Επίσης, «καρφωμένοι» στους καναπέδες τους ήταν οι τηλεθεατές μεγαλύτερης ηλικίας -οι άνδρες και οι γυναίκες των 65+-, οι οποίοι όλο το χρόνο βρέθηκαν να περνούν καθημερινά μπροστά από την TV πάνω από έξι με επτά ώρες, όπως επίσης το κοινό με χαμηλότερη μόρφωση από 15 ετών και άνω. Ο μέσος όρος παρακολούθησης τηλεόρασης για τον μέσο τηλεθεατή ήταν περίπου τέσσερις ώρες την ημέρα.

Εάν θεωρείς πως οι παραπάνω πληροφορίες μπορεί να φανούν χρήσιμες σε κάποιους, απλώς μοιράσου τες μαζί τους.

 

 

Advertisements

Single Post Navigation

One thought on “Αντισυστημικά τηλεοπτικά κανάλια

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: